Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Aktuelle saker fra grafisk

  1. Debatt om Postutvalget på Grafisk øst sitt vårseminar

    Postdistribuerte kundeblader og reklame utgjør en viktig del av inntektsgrunnlaget for grafiske bedrifter. Men det har Postutvalget hoppet glatt over. Kun avisdistribusjon ble tema i utvalget, som vil droppe det meste av postlevering til husstandene. Det bekymrer bransjen. Vi tok debatten på Grafisk øst sitt vårseminar.

  2. Vi trenger postkassen!

    Grafisk bransjeforening ønsker fortsatt at magasiner, fagblader og trykt reklame skal leveres til husstandenes postkasser. Her kan du lese vårt høringsinnspill til Postutvalget.

KAMPANJE: Trykt i Norge

Medlemmer av Grafisk Bransjeforening kan merke sine produkter med et unikt kvalitetsstempel som viser at en trykksaken er laget i Norge, av en seriøs bedrift med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet.

KAMPANJE: Two Sides

En global kampanje som løfter fram miljøfordelene med papir, og arbeider mot feilaktige påstander om at papirbruk er mer skadelig for miljøet enn bruk av elektronisk kommunikasjon.

Kontaktpersoner i Grafisk Bransjeforening: