Norske sport- og fritidsprodusenter viste seg frem i Stockholm

Publisert

collage

Foto: Julia Viklund/Designindustrien

Den 25. september arrangerte Norsk Industri Designindustrien et PR- og nettverksevent i Stockholm for å vise frem norske produsenter innen sport og friluftsliv. Blant deltakerne var kjente merkevarer som Aclima, Rottefella, Madshus, Helsport, Ulvang, Øyo, Lillelam og Fjellpulken. Gjestelisten var full, og interessen for de norske aktørene var stor.

Utstillingen og presentasjonen fant sted i den vakre norske ambassaden i Norra Djurgården, med ambassaderåd Alf-Åge Hansen som vertskap. Målet var å bygge relasjoner, legge til rette for økt salg og samarbeid, og gi svenske bransjefolk en solid innføring til norske kvalitetsleverandører. Dette er andre gang Designindustrien arrangerer et slikt event i Stockholm for sport- og fritidsbransjen.

De deltakende merkevarene ga et bredt bilde av bredden i norske sport- og fritidsprodusenter – fra fjellpulker, ski og bindinger til telt, kniver, ullplagg og teknisk bekledning.

En stor takk rettes til alle bedriftene for deres innsats, til ambassadens stab for et profesjonelt vertskap, og til Innovasjon Norge for økonomisk støtte som bidro til å løfte arrangementet ytterligere.

Som vanlig har Norsk Industri samarbeidet med en lokal PR-ekspert og bransjekonsulent for å tiltrekke relevante svenske aktører, samt en dyktig moderator. En særlig takk til Måns Uhrweder, Fredrik Ekstrøm og Cajsa Ränner for deres verdifulle bidrag.

Det ble en vellykket kveld som bidro til å styrke relasjonene mellom norske produsenter og den svenske sport- og fritidsbransjen.

Portrettbilde av Annette Hoff