Designindustriens bransjeforening ønsker derfor at medlemmene skal få tilgang til de beste og mest moderne løsningene på området. I samarbeid med ledende nasjonale ressurser innen strategi og kommunikasjon, inviterer vi derfor til et prosjekt hvor målet er å utvikle en forretningsstrategi for bedriften. Prosess og verktøy er utarbeidet basert på erfaring, utprøvd og et spennende tilbud som medlemsbedriftene kan benytte seg av.
I første omgang tar vi sikte på å gjennomføre en pilot for et mindre antall interesserte bedrifter i høst. Piloten består av:
- En felles workshop med introduksjon til verktøy og metoder.
- Tilgang til individuell bruk av digitale strategiverktøy, innrettet mot egen virksomhet
- Individuell sparring og oppfølging fra erfarne prosessveiledere over nett
Målet er at bedriftene som deltar i piloten, vil sitte igjen med en tydelig og kommuniserbar forretningsstrategi, med målbare gjennomførings- og tiltaksplaner. Det er det digitale strategiverktøyet AIM som vil bli benyttet som plattform for strategiarbeidet. AIM benytter også smart og integrert KI støtte i arbeidet.
Prisen for å delta i piloten er 12.500 kroner, og bedriften må påregne å bruke en del egen tid for å få best mulig utbytte i gjennomføringen. Prosjektet vil starte med en felles samling medio oktober, før bedriftene jobber individuelt med prosessrådgivning. Prosjektet vil gå over 4-5 måneder.
Frist for å melde seg på er 26. september. Hvis du er interessert i å delta, ta kontakt med Leif Magne Klubbenes, leif@aim.no eller tlf 913 36 737 eller til bransjesjef Egil Sundet.