Norsk Industri

Innhold

Sprek gründerbedrift i Moss

Aktuelt, Grafisk bransjeforening

Publisert

Heidi Hoen og hennes seks medarbeidere setter alle krefter inn på å bli en av landets ledende bedrifter på produksjon og salg av markedsmateriell. Gründerbedriften Brectus Norway i Moss er et nytt, vitalt medlem av Grafisk bransjeforening.

Selv om Brectus ikke har eksistert så mange måneder, har alle ansatte lang erfaring og kunnskap innen messe- og profilløsninger.

- Jeg hadde et sterkt ønske om å starte for meg selv, og kom over noen lokaler under bygging på Årsvollskogen i Moss, Vi fikk være med å skreddersy lokalene til vår virksomhet. Nå har vi design og salg i 2. etasje og god plass til lager og produksjon i 1. etasje, forteller Heidi Hoen.

-Jeg ønsker Brectus velkommen som nytt medlem. Vi er også glade for at Brectus skal presentere seg og sin virksomhet sammen med to andre medlemsbedrifter på landsmøtet til Grafisk bransjeforening i København i september, sier bransjesjef Kari Rømcke.

Brectus har spesialisert seg på løsninger til messer, arrangementer, events, butikker. Kontorer, resepsjoner, konserter og nylanseringer. Fra Brectus leveres det engangsopplegg og materiell som skal benyttes over tid. Bedriften tilbyr også foliering av biler. Det har de plass til innendørs.

-Vi ser på oss som en totalleverandør av markedsmateriell og sikter oss inn mot privatpersoner, bedrifter, foreninger, sportsklubber og forretninger. Det tar tid å arbeide seg inn på dette markedet, men jeg ser at vi går i riktig retning. Vi har også etablert gode forbindelser til leverandører og andre bedrifter i grafisk bransje, sier Hoen.

Men hvor kommer navnet Brectus fra? Gresk mytologi?

-Nei det er rett og slett resultatet av en runde scrabble i familien, ler Hoen.

Det er god stemning i de lyse, trivelige lokalene. Teamfølelsen er åpenbar. Latteren sitter løst. Ekstra god stemning er det da vi besøker bedriften. Mediegrafiker Therese B. Romnæs har nettopp fått sitt fagbrev.  Hun har bakgrunn fra NTNU Gjøvik og stortrives i bransjen.

-Hvorfor har dere valgt å bli medlem av Grafisk bransjeforening i Norsk Industri?

-Vi hører hjemme i grafisk bransje, og ønsker å være en del av et større fellesskap. Allerede har vi knyttet til oss nyttige forbindelser blant medlemmene i foreningen. Vi har muligheten til faglig påfyll og kan lettere følge med på utviklingen i bransjen. Dessuten er det viktig at vi har noen som ivaretar våre interesser, og at vi har muligheten til å søke råd og hjelp dersom behovet melder seg. Ja, kanskje vi også kan stå til tjeneste for Norsk Industri og medlemmene, sier Heidi Hoen.