God oppslutning om Grafisk mot 2019

Publisert

Rundt 20 studenter og over 30 representanter fra grafiske bedrifter møtes til seminaret Grafisk mot 2019 på NTNU Gjøvik 11. og 12. januar. Det er fortsatt påmeldingsmulighet for medlemmer av Grafisk bransjeforening.

Grafisk Utdanningsfond dekker alle utgifter og opphold på Choice Strand Hotel, Gjøvik.

Meld deg på

Her er programmet:

Torsdag 11. Januar:

1200 - 1300 Lunsj i kantinen på NTNU
1300 - 1320 Åpning av seminar, perspektiv på bransjen fremover og muligheter
1320 - 1400 Hva NTNU Gjøvik kan gjøre for grafisk bransje, Jens Barland, NTNU
1415 - 1500 Slik utdanner vi grafisk designer for fremtiden, Ole E. Wattne, studieprogramansvarlig for Bachelor i grafisk design
1515 - 1600 Fra studentplass til arbeidsplass» - Jens Barland forteller om studiestedets opplegg for å knytte læringen til arbeidsplasser, inkl. studentprosjekter.
«Arbeidslivet – slik studentene ser det» - studentene forteller om hvordan de opplever kontakten med arbeidslivet, om hvordan de kan  gjøre et prosjekt for en bedrift som en del av studiearbeidet, hvilke forventninger de har og hvor lærerikt de ønsker det skal være. 
1600 - 1650 Om forretningsmodellen til LaserTrykk og hvorfor de har satset slik de har gjort. Hanne Koch Mittet, Scandinavian Partner Manager fra LaserTrykk Danmark
1705 - 1730 Nytt fra Fargelabben, Peter Nussbaum, NTNU
1900 Middag på Quality Hotel Strand for deltakere, forelesere og studenter 

Fredag 12. januar

 0900 - 0950 Ledelse i en digital tid. Kundereisen 2018 og fremover. Trine Væråmoen og Hanne Josefsen, IGM.  

0950 - 1030 Case fra Danmark ved Stein Høiem, Impleo og Petter E. Langkaas, Bizdoc.  

1040 - 1120 Nye forretningsmodeller, hva skjer av forskning og utvikling, og hvilke trender ser vi i Europa, Magnus Blegen, Canon.

11:20–11:40 Paneldebatt 
1140 - Avslutter med lunsj