AVLYST: Grafisk Øst årsmøte og seminar

26. mar 2020
BK Grafisk Nordre Fokserød 13, Sandefjord og Thon Hotel Tønsberg Brygge

Både Sverre Farstad (tv) og Bjarne Bratteberg kommer (foto Initio Medialab). Det samme gjør Bård Huseby, eier av historiske Fjærland Fjordstove.

Grafisk bransjeforening Øst inviterer til årsmøte og seminar i lokalene til BK Grafisk i Sandefjord. Etter BK-visitten blir det middag i Tønsberg og innkvartering på Thon Hotel Tønsberg Brygge.

Norsk Industri har besluttet å avlyse alle arrangement hvor vi regner med flere enn 50 deltakere, foreløpig frem til 1. mai.

_______________

Hva er egentlig tjenesteinnovasjon? Noen har denne definisjonen: tjenesteinnovasjon er å lytte til kundene og levere det de vil ha, på den måten de vil ha det. Så enkelt og så vanskelig.

Bård Huseby, eier og leder av det lille, historiske hotellet Fjærland Fjordstove Hotel har hatt suksess med sin virksomhet. Hotellet har kun 32 senger og er åpent seks måneder i året – med fullt belegg. Bård kommer til vårseminaret for å innvie oss i sin strategi.

Bård Huseby, en tidligere modell og østlending som ikke hadde erfaring fra hotellbransjen, har skapt en svært vellykket hotell bedrift, men med et meget dårlig utgangspunkt. Temaet for hans innlegg er "hvordan kan et lite uavhengig hotell på 18 rom skaffe kunder fra hele verden, i konkurranse med de store reiselivsaktørene. Hva har han klart som få av oss i grafisk bransje har fått til? Hva kan vi lære av Bårds historie?»

BK -konsernet er i stadig utvikling. Den grafiske virksomheten er fortsatt kjernen i virksomheten, men blant annet gjennom oppkjøp er tjenestetilbudet omfattende. Ingar Jansen som etablerte BK vil sammen med Rune Løberg presentere bedriften og strategien som er fulgt. Etterpå får vi en omvisning på det moderne anlegget ved Torp.

Fra Innovasjon Norge kommer Fredrik Jean-Hansen og Henrik Bjørge Fardal for å vise gode eksempler på vellykket tjenesteinnovasjon, og ikke minst hvilke støtteordninger som Innovasjon Norge besitter.

Før årsmøteforhandlingene får vi gjensyn med Initio Medialab som ble kåret til årets innovatører i Grafisk bransje på landsmøtet i september. Utviklingssjef Sverre Farstad og partner Bjørn Bratteberg skal fortelle om hvordan de takler utfordringene med tjenesteinnovasjon. De vant med gravferdsportalen InMemory 4.0.  Portalen har fått en oppsiktsvekkende god mottagelse i markedet.

Program:

10:00 Styreleder Helge Lundeby ønsker velkommen

10:15 Vellykket tjenesteinnovasjon. Hva har Fjærland hotell gjort riktig?

10:45 BK-konsernet, et mangfold av aktiviteter. Ingar Jansen og Rune Løberg om utviklingen av BK Grafisk

11:15 Omvisning på BK

12:45 Lunsj

13:45 Innovasjon Norge om definisjon av tjenesteinnovasjon og aktuelle støtteordninger,  v/Fredrik Jean-Hansen og Henrik Bjørge Fardal.

14:30 Initio Medielab/Utviklingsleder Sverre Farstad og partner Bjørn Bratteberg om tjenesteinnovasjon og markedssuksessen InMemory

15:15 Kaffepause

15:30 Årsmøte