Responsen var overveldende positiv, noe som tyder på at bransjen er klar for felles innsats på eksportfronten.
Bakgrunnen for seminaret var å legge til rette for deling av ideer, diskusjon av utfordringer, utforskning av muligheter for fremtidige eksportsatsinger og samarbeid i bransjen. Engasjementet var stort, og med regjeringens satsing på vareproduksjon og design, ser bransjen frem til etterlengtede midler for økt felles fokus på eksport.
I tillegg til å lansere Designindustriens eksportsatsing, ga seminaret innsikt i eksportstrategier og ulike muligheter for internasjonal vekst. Dette ble illustrert gjennom spennende bedriftscaser, blant annet fra Erik Hegbom fra Kari Traa, og konsulent Martin Kossler fra Huginbiz. Innovasjon Norge bidro også med innsikt i deres eksportprogrammer, sektorsatsingen fra regjeringen på vareproduksjon og design, og innspill fra deres ekspertise på handelstekniske utfordringer.
Seminaret markerer en spennende tid for Sport & Fritid, med ekstra satsing fra myndighetene på eksportfremstøt for sektoren i tiden fremover.