-
CO2-kompensasjonsordningen sikret også etter 2020
CO2-kompensasjon er et avgjørende virkemiddel for å hindre karbonlekkasje. En samlet komite forsterker nå formuleringen i Industrimeldingen og viser til at hele handlingsrommet som blir gitt av EU skal benyttes fullt ut.
-
Treffer ungdom i både nord og sør
Industrien trenger arbeidskraft og det er en rekke gode prosjekter rundt i landet som får gode resultater. Elkem i Salten og i Kristiansand har hatt stor suksess med sine prosjekter for å treffe ungdommen.
-
Nå kan du søke om garanti under den nye skipsgarantiordningen
Fra januar 2018 kan GIEK gi garanti for kjøp av skip fra verft i Norge til bruk i Norge.
-
Framtidens havbruk til havs presentert for et internasjonalt publikum
Onsdag 7. juni ble den første konferansen under Nor-Shipping dedikert til offshore akvakultur på Nova Spektrum i Lillestrøm.
-
To representantforslag i forbindelse med behandlingen av innleieregelverket
Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget skal behandle to representantforslag i forbindelse med innleieregelverket.
-
Eget bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening
Trykt i Norge inviterer nå til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good. Du inviteres til fem webinarer om dette viktige temaet. Vær forberedt til rapporteringsplikten som kommer.
-
Overleverte veikartet for prosessindustrien
På Industrikonferansen 2016 ble Veikart for prosessindustrien overlevert fra Norsk Industri til Ekspertutvalget for grønn konkurransekraft.
-
Lag kompetansestrategi
For å sikre at bedriften og den enkelte medarbeider har nødvendig kompetanse for å nå definerte mål er det nødvendig med et systematisk kompetansearbeid.
-
Teknologiutdanninger
Utdanningssystemet skal levere kompetente medarbeidere til industrien. At fremtidens medarbeidere og ledere har riktig og relevant kompetanse er avgjørende for fremtidens industri.
-
Smithers Pira om magasinutviklingen
Intergraf arrangerer 1. februar sin store magasinkonferanse i Brüssel. Smithers Pira legger frem sin rapport om magasin-markedet. Nicolas Sennegon fra The Economist skal vise hvordan magasinet har klart å beholde sin internasjonale posisjon.