-
Ny medlemsfordel: Grafkom nyhetsbrev
Grafisk bransjeforening tilbyr nå en ny medlemsfordel. Alle får fri premium-tilgang til nyhetsbrevet Media Monitor, som nå blir omdøpt til Grafkom.
-
Starter gruppearbeid for å begrense utslipp fra industrien
Regjeringen ønsker bærekraftig vekst i industrien og oppretter samhandlingsforumet Prosess21.
-
HÅG Capisco til nordisk finale i bærekraftig møbeldesign
HÅG Capisco er kåret til norsk vinner og går videre til nordisk finale under FNs klimatoppmøte i Katowice i Polen i desember 2018.
-
Norsk Industris Designstipend for 2018
Norsk Industris Designstipend for 2018 gikk til Studio Føy og Cecilia Xinyu Zhang. Siden 70-tallet har Norsk Industri delt ut stipender til unge designere, og årets vinnere er i svært godt selskap. Årets stipend er gitt av Vestre AS og Ekornes ASA.
-
Nettverk
Alle medlemsundersøkelser og evalueringer etter kurs og konferanser i regi av Grafisk bransjeforening viser at etablering av nyttige nettverk, det sosiale og de gode samtalene med kolleger er en av de viktigste grunnene til deltagelse.
-
-
Full fart for TIP-kampanjen!
Før jul kjørte vi i gang kampanjen "Velg TIP!", som har som mål å få flere unge til å søke seg til industrifag. Og det skorter ikke på engasjement!
-
Et veikart også for grafisk bransje
Grafisk er en del av ferdigvareindustrien. Norsk Industri har nylig lansert veikart for design, merkevare og ferdigvareindustri. Veikartet ble presentert for Stortingets næringskomiteen, og tilstede fra Grafisk bransjeforening var Henrik Hartberg, 07 Media.
-
Lønnsdannelsen viktig for kostnadsbasen til industrien
Industriens visjon er å øke verdiskapingen betydelig, samtidig som klimagassutslippene reduseres til null. Det sa adm. dir. Stein Lier-Hansen under presentasjonen av Konjunkturrapporten 2018 i dag.