Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Logovinneren

Lise Andreassen, Helli Visuell Kommunikasjon var en av mange bidragsytere til logokonkurransen som Grafisk bransjeforening utlyste på nyåret. Det kom inn en rekke spennende forslag til ny profil - men logoskissen til Lise var styrets klare favoritt.

Aktuelle saker

EU velsigner dansk skattesats på uadressert reklame

EU velsigner dansk skattesats på uadressert reklame

Danskene har ennå ikke bestemt seg for om de vil innføre skatt på uadressert reklame. Men EU-kommisjonen har sett på saken og bestemt at tanken om en redusert skattesats ikke er i strid med reglene for statsstøtte.

Bli IA-bedrift?

Bli IA-bedrift?

Deltagelse i Inkluderende Arbeidsliv (IA) gir resultater. Vi anbefaler grafiske bedrifter å slutte seg til avtalen. Les dette og få gratis hjelp og bistand til oppgaver bedriften uansett er pålagt å utføre. Særlig nyttig for mindre bedrifter uten egne HR-/ HMS-stilling.

Til IARIGAI-konferansen med GU-støtte

Til IARIGAI-konferansen med GU-støtte

Grafisk Utdanningsfond (GU) har satt av midler til å sende representanter fra bransjen til dette årets IARIGAI konferanse i Swansea, Wales, 7. til 10. september.

Rundt 20 grafiske bedrifter har fornyet svanemerket

Rundt 20 grafiske bedrifter har fornyet svanemerket

Tross store utfordringer har nå rundt 20 trykkerier i disse dager fornyet sin svanemerkingslisens. Både innenfor arkoffset, avistrykk, heatset og digitaltrykk har flere trykkerier passert målsnøret. Norske trykkerier er mest offensive på miljø.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no

Grafisk logo