Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Setter ned kontingenten

Generalforsamlingen i Grafisk bransjeforening besluttet i Bergen 5. september å sette ned kontingenten for medlemskap med 0,6 promille, fra 2,5 promille til 1,9 promille av lønnsutgift. Styret i foreningen ble gjenvalgt med Ketil H. Sivertsen som leder.

Aktuelle saker

MK-utdannelsen i endring
frokostmøte med Grafisk bransjeforening øst

MK-utdannelsen i endring

Fra 1. august 2016 går utdanningsprogrammet Medier og Kommunikasjon på videregående skoler over fra yrkesfaglig til studieforberedende fag. Willy Jordet, leder av Opplæringssenteret sammen med Nina Jacobsen fra Schjærven Reklamebyrå tar for seg MK-fremtiden og om erfaringene med lærlinger i bedriften på frokostseminaret til Print Power, Nordma og Markedsførerforeningen i Oslo

Norlis unplugged-kampanje

Norlis unplugged-kampanje

Norlis Bokhandel og byrået Anti har laget en serie slående annonser for å promoter den tradisjonelle bokhandelen. De har satt sammen boktitler som spøker med folks nettvaner og oppfordrer dem til å koble fra med en bok.

Undersøkelse om grafisk industri
Intergraf og Infotrends

Undersøkelse om grafisk industri

Vil du vinne en Ipad?  Da bør du delta i denne spørreundersøkelsen som Infotrends sammen med Intergraf gjennomfører for grafisk industri store deler av Europa.

E-boken har to prosent markedsandel
Intergraf

E-boken har to prosent markedsandel

Den digitale boken har hittil tatt kun to prosent av det samlede bokmarkedet i Europa. En undersøkelse om e-bokindustrien og forbrukernes vilje til å betale for digitale bøker ble presentert på Intergrafs Book printer, Bookbinders and Print finishers konferanse i Helsinki i september.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no

Grafisk logo