Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Landsmøtebyen Tromsø

Grafisk bransje samles til landsmøte i Tromsø 4.- og 5. september. Fagprogrammets røde tråd er salg og markedsføring. Vi planlegger også mange muligheter for hyggelig samvær med gode kolleger. Tromsø er den perfekte landsmøtebyen. Sett av datoen for landsmøtet i din kalender allerede nå.

Aktuelle saker

Søt Hvalfangst for BK Grafisk

Søt Hvalfangst for BK Grafisk

Etter Brennpunktprogrammet på NRK om Hval Sjokolades store problemer med å få innpass hos dagligvarekjedene, har sjokoladefabrikken i Sandefjord opplevd enorm pågang fra publikum som vil ha produktene tilsendt som Hvalpost. BK Grafisk har bidratt til netthandel-suksessen.

Salgskurs som engasjerer

Salgskurs som engasjerer

Salgskurset for grafiske bedrifter har startet i dag med over 30 deltagere. Arrangør er Grafisk bransjeforening i samarbeid med Norsk Grafisk Leverandørforening og finansiering fra grafisk utdanningsfond. Ole Bengt Moe fra Moementum er kursleder. - Kjøper har endret seg. Vi må ut av komfortsonen og endre vår måte å selge på, sa Moe innledningsvis. Kurset går over to dager på Park Inn Gardermoen. Oppfølgingssamling blir det 21. april.

EUs regionstøtte diskutert
Intergraf i møte med EU-kommisjonen

EUs regionstøtte diskutert

Styret i Intergraf, inkludert Håvard Grjotheim, 07 Media, diskuterte blant annet EUs regionale fonds investeringsstøtte til trykkerier i lavkostland med fem representanter fra EU kommisjonen

Online med Laserline
Grafisk bransjeforening i Berlin

Online med Laserline

We print it! You Love it! Det er slagordet til Laserline, en moderne grafisk bedrift i hjertet av Berlin. Bedriften bruker ti prosent av sitt budsjett på markedsføring, har online-bestilling av trykksaker og blottlegger sin prispolitikk. Styret og representantskapet i Grafisk bransjeforening har besøkt Laserline.

Digitalt innhold = dårligere leseforståelse
Forskningsrapport fra Mittuniversitetet i Sverige

Digitalt innhold = dårligere leseforståelse

Lese avisen på papir eller digitalt? For en nettavhengig ungdom er valget ikke vanskelig. Men sannheten er at digitallesing gir dårligere leseforståelse. Det viser en avhandling fra Mittuniversitetet i Sverige. Og det sammenfaller godt med de mange forskningsrapportene som Anne Mangen ved Universitetet i Stavanger har levert de siste årene. Konklusjonene i den svenske rapporten er omtalt i Gøteborgsposten:

Årsmøte med Lean på menyen
Grafisk bransjeforening øst

Årsmøte med Lean på menyen

Det nærmer seg årsmøtet for Grafisk bransjeforening Øst. Torsdag 9. april, klokken 17:00 møter vi hos Schibsted Trykk i Nydalen. Schibsted Trykk arbeider med kontinuerlig forbedring etter Lean-prinsippene for effektiv produksjonsflyt, og det skal administrerende direktør Bjarne Andersen fortelle mer om. Etterpå blir det en rundtur på trykkeriet.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no