Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Setter ned kontingenten

Generalforsamlingen i Grafisk bransjeforening besluttet i Bergen 5. september å sette ned kontingenten for medlemskap med 0,6 promille, fra 2,5 promille til 1,9 promille av lønnsutgift. Styret i foreningen ble gjenvalgt med Ketil H. Sivertsen som leder.

Aktuelle saker

Julemøter i Grafisk

Julemøter i Grafisk

Distriktforeningene i Grafisk bransjeforening har lang tradisjon med å arrangere julemøter for sine medlemmer. Det avslutter et aktivt år med flere faglige og sosiale arrangementer. De kommende dagene er det Rogaland og Midt-Norge som inviterer til fagprat og julemat.

Julebord på Grand
Grafisk bransjeforening Øst

Julebord på Grand

En ny vri på julebordet for Grafisk bransjeforening Øst i år. Grand Hotel er stedet for førjultidens hyggelige møte. Det er fremdeles ledige plasser. Meld deg på!

Syv gode råd om uadressert reklame
Print Power

Syv gode råd om uadressert reklame

Fremdeles er det rundt 60 prosent av husstandene i Norge som ikke har reservert seg mot uadressert reklame i postkassen. Denne form for markedsføring er effektiv for annonsørene som kan notere seg rask og målbar respons. De syv fakta og rådene er gjengitt i siste utgave av Print Power-magasinet.

Se opp for reklameavgiften
NOPA-konferansen i København

Se opp for reklameavgiften

Den danske regjeringen har den misoppfatning av at reklame på nett er mer miljøvennlig enn reklame på papir. Derfor vedtok regjeringen i 2012 å innføre en reklameavgift på husstandsdistribuerte reklametrykksaker fra 1. januar 2015. Dersom avgiften innføres vil det være en direkte trussel mot 500 arbeidsplasser i grafisk industri.

På bølgen av bransjeglidningen
Helli Visuell Kommunikasjon

På bølgen av bransjeglidningen

Erik Helli er ikke som alle andre grafiske bedriftsledere. Hvor finner du en grafisk bedrift som har knyttet til seg en språkviter og lektor i nordisk språk sammen med tre topp-studenter med forskertalent i skyen, e-business og IKT- tilgjengelighet for flest mulige mennesker? Dette skriver AGI i sin oktoberutgave.

Konvolutter fortsatt sentralt
Bong med høy omstillingstakt

Konvolutter fortsatt sentralt

Siste konvolutt er produsert hos Bong Norge AS på Vear i Tønsberg, men fortsatt blir årlig 120 millioner konvolutter trykt. Det er en fjerdedel av det totale volumet som blir distribuert fra den 116 år gamle grafiske bedriften. I tillegg satses det på flotte gaveposer og effektive pakkeløsninger som fortsatt er vekstområder.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no

Grafisk logo