Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Aktuelle saker

IdèTrykk - optimister i bransjen

IdèTrykk - optimister i bransjen

Ide Trykk på Hamar har utstyr som dekkes de fleste grafiske produktområder. Med sine snart 25 ansatte innen design, trykk og salg leverer de alt innenfor grafisk design, trykksaker, bøker, skilt og profilartikler. De leverer over hele landet, fortrinnsvis til bedriftskunder. Ide Trykk utvikler også egne kundetilpassede web-to-print-løsninger skriver AGI – Sign og Print.

Storformat for privatmarkedet
Presis på Elverum

Storformat for privatmarkedet

Lars Heramb og Lars Gillebo i Presis på Elverum har skaffet seg en ny kjæledegge. Den grafiske bedriften har skaffet seg den siste versjonen av Agfas storformatprinter Anapurna M2050i, først vist i Norge på Sign og Print-messen i 2014. Nå åpner muligheten seg på det private interiørmarkedet, skriver AGI -Sign og Print.

Bill Clinton kommer ikke- men det gjør du?
Grafisk Branjeforening, Landsmøte i Tromsø

Bill Clinton kommer ikke- men det gjør du?

Ingen overraskelse at Bill Clinton ikke kommer – han er ikke invitert. Men du, medlem av Grafisk bransjeforening har fått invitasjon – og melder deg sikkert på.

Palografen i Bergen er konkurs

Palografen i Bergen er konkurs

Det grafiske kompetansesenteret Palografen i Bergen måtte melde oppbud 14. april, og dermed er en 25-årig historie sluttskrevet. Grafisk bransjeforening har ved flere anledninger benyttet senterets tjenester. 2005 ble senteret til som en avlegger av IGM i Bergen, som før det igjen var Grafisk kompetansesenter Bergen.

Medisingrafiker Mikkel til Yrkes-VM i Brasil

Medisingrafiker Mikkel til Yrkes-VM i Brasil

Det er ikke bare medisiner som går ut på dato. Designet og emballasjen må også med jevne mellomrom fornyes og tilpasses markedene. Mikkel Jost Tschudi Listuen (20) har lærlingeplass som mediegrafiker hos Takeda Nycomed i Asker med oppgradering av produktemballasje som arbeidsoppgave. Nå skal han i august forsvare de norske fargene i grafiske fag i Yrkes-VM i Brasil.

Tydeligere miljømerking og lavere priser
Klimaendringene en av de største utfordringene våre

Tydeligere miljømerking og lavere priser

Tydeligere miljømerking, lavere priser og større utvalg er det som skal til for å få flere til å velge produkter med mindre klimabelastning. Undersøkelse viser også at tre av fire nordmenn mener offentlige virksomheter bør prioritere miljømerkede produkter i sine innkjøp.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no