Norsk Industri > Bransjer > Grafisk, print, kommunikasjon

Grafisk bransjeforening - print og kommunikasjon

Medlemsbedriftene i bransjeforeningen leverer varer og tjenester innen forvaltning, foredling og formidling av informasjon og budskap.

Om bransjen Distriktsforeningene Kompetanse Prosjekter Medlemsservice Våre medlemmer

Setter ned kontingenten

Generalforsamlingen i Grafisk bransjeforening besluttet i Bergen 5. september å sette ned kontingenten for medlemskap med 0,6 promille, fra 2,5 promille til 1,9 promille av lønnsutgift. Styret i foreningen ble gjenvalgt med Ketil H. Sivertsen som leder.

Aktuelle saker

Søk om Merket for god design

Søk om Merket for god design

Norsk design- og arkitektursenter inviterer nå bedrifter og designere fra alle typer bransjer til å søke Merket for god design 2015.

Digital imperialisme
Om Google på 07-frokost

Digital imperialisme

I løpet av de ti minuttene jeg har skrevet denne artikkelen er det gjennomført nærmere 30 millioner søk på Google, 48 000 spørsmål i sekundet.

Skiftordninger og lavlønnsgaranti
Grafisk bransjeforening inviterer til seminar

Skiftordninger og lavlønnsgaranti

Grafisk bransjeforening inviterer til et seminar om skiftordningene i grafisk bransje. Vi har lagt opp til et program hvor noen medlemsbedrifter vil presentere sine modeller, blant andre Aller Trykk, Lundeby og Bong.

Mindre dansk optimisme

Mindre dansk optimisme

I august var det 19 prosent flere grafiske bedrifter i Danmark som har negative forventninger til ordrebeholdningene enn positive. Samtidig har nedbemanningen bremset opp.

Søkte fellesskap og vant IGM
Hanne Josefsen

Søkte fellesskap og vant IGM

- Jeg ble skikkelig lei av å jobbe alene. Det toppet seg da praksiseleven hos meg sluttet. Noe måtte skje kjapt og IGM-miljøet kjenner jeg godt. Her har jeg samarbeidet om fargestyring og PDF-opplæring, sier Hanne Josefsen, tidligere Fargerommet.

Stor omstillingsvilje i grafisk industri
Bransjesjef Magnus Thorkildsen på Sign og Print, Exporama

Stor omstillingsvilje i grafisk industri

-Den grafiske bransjen i Norge viser stor vilje til å endre og utvikle sin forretningside og tilpasse seg utfordringene med et marked i kontinuerlig endring, sa bransjesjef Magnus Thorkildsen ved åpningen av Sign og Print 2014 hvor temaet er teknologi og innovasjon.

Kontakt

Magnus Thorkildsen

Magnus Thorkildsen

Bransjesjef

Telefon: 97587085

E–post: magnus.thorkildsen@norskindustri.no

Grafisk logo