Sam.bott
Sam.bott er en chatbot som vil besvare arbeidsrettslige spørsmål og gi rask tilgang til maler og veiledere innenfor ulike arbeidsrettslige tema.
Sam.bott er en chatbot som vil besvare arbeidsrettslige spørsmål og gi rask tilgang til maler og veiledere innenfor ulike arbeidsrettslige tema.
En chatbot er en programvare du kan "snakke" med i et chat-grensesnitt og som utføre forskjellige oppgaver og svarer på spørsmål den er blitt lært opp til å besvare, uten at et menneske er involvert.
Ordet chatbot er satt sammen av to ord - "Chat" som på norsk betyr nettprat, og "bot" som i robot.
- Sam.bott er under opplæring og vi setter derfor stor pris på tilbakemeldinger, sier jurist Nora Køber Garvoll som har jobbet tett på prosjektet.
Tilbakemelding kan gis ved å trykke på tommel-opp eller tommel-ned etter avgitt svar.
For å kunne logg inn på Arbinn må din bedrift være medlem i NHO. Du må være oppført som kontaktperson med e-postadresse i vårt medlemsregister. Har du problemer med innlogging, ta kontakt med medlemssenteret via chat, telefon eller mail.
Bruker av chatboten skal ikke oppgi personopplysninger som kan knyttes til arbeidstaker eller bruker selv.
Samtaler i chatboten i form av spørsmål og svar vil bli lagret for intern bruk i Norsk Industri og hos våre samarbeidspartnere Compendia og Boost. Ved lagring vil samtalen ikke knyttes til bedriften. Formålet med lagringen er at Norsk Industri ønsker å forbedre vår arbeidsgiverservice. Compendia og Boost bruker lagrede samtaler til å videreutvikle og forbedre chatboten, slik at Norsk Industri på sikt kan tilby våre medlemsbedrifter en forbedret chatbot. Norsk Industri behandler alle opplysninger konfidensielt og brukere av chatboten skal oppleve samme trygghet som ved annen skriftlig kommunikasjon med oss.