Industriens logistikk i fokus på Transport & Logistikk 2022

En mann som står på fortauet med en lastebil i bakgrunn

- Arbeidet har allerede vært i gang siden januar og ambisjonene er høye også i år. Dette høres ut som en velbrukt klisje, men dette skal bli den mest kompakte og beste konferansen vi har gjennomført, forteller Frøise. Foto: Norsk Industri.

– Når Transport & Logistikk 2022 går av stabelen den 24. og 25. oktober ønsker vi å samle nærmere 900 deltagere, sier prosjektleder for konferansen Jo Eirik Frøise.

Konferansen er i 2022 hele 64. år gammel. Siden vi i 2004 hadde kun et par utstillere og et par hundre konferansedeltagere har vi hatt en konstant utvikling. Noe av suksessen er at utstillere og konferansedeltagere har vært tett inn på hverandre med at konferanselokalene og lunsjen har vært lagt til utstillingslokalene

Stor deltagelse politisk ledelse

- Som vanlig er den tradisjonelle samferdselsdebatten et viktig innslag på konferansen, forteller Jo Eirik Frøise i Norsk Industri, prosjektleder for Transport & Logistikk 22. - At både statsråden, statssekretærer og transportkomiteen takker ja til deltagelse nesten ett år i forveien, viser at konferansen er en viktig arena for kunnskapsutvikling og faglig oppdatering.

Med den geopolitiske situasjonen, hvor både krigen i Ukraina, sjåførmangel over hele Europa  og vansker med transporten fra Asia som bakteppe, er jeg overbevist om at dette blir en arena for mange gode faglige innspill.

NHO leverte nettopp en rapport til samferdselsdepartementet i forbindelse med regjeringens varslede handlingsplan mot de såkalte " storreingjøringen av arbeidslivet i transportsektoren". Det er således også naturlig å ta dette temaet opp vår konferanse, fortsetter Frøise.

Rekordmange transportbrukere

I år har vi rekordmange foredragsholdere fra de såkalte transportkjøperne. De store merkevare produsentene stiller med sine logistikk og transport ansvarlige. I disse foredragene får årets konferansedeltagere høre hva nettopp de gjør som bedre bunnlinja når det gjelder transport og logistikk tjenestene de kjøper.  

- Vi som arrangører har jobbet hardt for å få dette til. Vi vet også at dette tiltrekker til seg andre transportkjøpere som er opptatt av å få med seg hva disse flaggskipene gjør med sin transport og logistikk, forteller Frøise.

Stor utstilling og mye sosialt påfyll

En av de hyggelige erfaringer med konferansen er at utstillingen blir en mer og mer viktig arena for å markedsføre produkt og tjenester til næringen. Nå allerede i juli har 58 utstillere sikret seg plass, det er kun 4 utstillerplasser igjen.

- Kontakter dannes ofte i uformelle sammenkomster, og konferansen har ofte stedet hvor du har mulighet til å pleie dine kundekontakter eller skape nye. Også i år blir det den tradisjonelt treretters festmiddag og underholdning av høy kvalitet, som gir deg mulighet for sosialt påfyll. God mat, god drikke og spennende underholdning vil løfte konferansen.

Påmelding, program og informasjon om konferansen finner du her