Hva er status for det digitale skiftet i ferdigvareindustrien og handelsleddet?
Hvordan ha en strategi for merkevarebygging og digital synlighet i en tid hvor markedsføringskanalene eksploderer og e-handel er både en mulighet og en trussel?
Hvordan ha en strategi for merkevarebygging og digital synlighet i en tid hvor markedsføringskanalene eksploderer og e-handel er både en mulighet og en trussel?
Hvordan skal norsk ferdigvareindustri som leverer til B2B- og B2C markedene posisjonere seg for være relevante, interessante og konkurransedyktige også i fremtiden? Dette er blant temaene på sesjonen "Merkevare & digital synlighet" 19. november på Industri Futurum.
– Dette er et av de viktigste spørsmålene som alt fra tekstilprodusenten til byggevareleverandøren står overfor, sier bransjesjef Egil Sundet i Norsk Industri.
På sesjonen tar vi for oss strategier for digital synlighet og merkevarebygging og ser nærmere på noen av de utfordringer og valg som leverandører står overfor. Vi får innlegg om trender og utvikling både for digital synlighet og merkevarebygging, og hvordan løse logistikken i en multikanalverden.
Tre industri-/leverandørbedrifter vil fortelle om sin reise og gi konkrete eksempler på hvordan de har lykkes kommersielt med både digital merkevarebygging og med handel gjennom digitale kanaler. Bedriftene er Skogstad Sport, Variér Furniture og Glava, innenfor hhv. mote/fritid, møbler og byggmaterialer. De representerer både leveranser til konsument (B2C) og kontraktsmarkedet (B2B), både på hjemmemarkedet og på eksport.
Det store bildet (kl 13-14:30)
Bedriftscasene (kl 15-16:30)
På Industri Futurum kan du velge i mange interessante plenumssesjoner, gå på utstillingen hvor alt fra teknologileverandører til virkemiddelkameratene står, og delta på middagen på kvelden.
- I fjor var vi en god kontingent fra Designindustrien tilstede, sier Egil Sundet, som håper å se mange også i år.