Leirvik har erkjent at kompetanse, omstillingsevne og konkurransekraft henger tett sammen med våre verdier og holdninger, og fokuset har derfor blitt rettet mot styking av bedriftskulturen.
- Menneskene i organisasjonen må «henge med» dersom vi skal lykkes med å oppnå endringer, sier Lene Holm Grasdal, Director HR & Information.
Leirvik AS lanserer nå et holdningsprogram som er rettet mot styring av selve bedriftskulturen. Det blir satt fokus på hva hver og en i bedriften kan bidra med for å ruste bedriften for nye oppdrag og markeder.
Målet med programmet er å styrke konkurransekraften gjennom å gjøre bedriftens verdier synlige og levende. Hver medarbeider skal utfordre seg selv og egne holdninger. Stikkordet er: personlig eierskap!
Leirvik AS er en verdensledende leverandør av bostedskvarter i aluminium, samt moduler og tjenester til ettermarkedet i oljo- og gassindustrien offshore. Leirvik AS har ca. 300 ansatte.