Norsk Industri

Innhold

Ny kampanje for å få flere TIP-søkere

Aktuelt, Nyhet, Kompetanse

Publisert

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen og Elias "Kime" Rådlund spiller Fortnite på Industri Futurum 2018. Skjermdump: YouTube

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen og Elias "Kime" Rådlund spiller Fortnite på Industri Futurum 2018. Skjermdump: YouTube

Ny teknologi endrer industrien, og vi trenger derfor flere teknologiinteresserte søkere på Teknikk og Industriell Produksjon (TIP)! For å nå ut har vi engasjert Fortnite-spiller og Youtuber Elias "Kimeplays" Rådlund som skal lage filmer om teknologi og industri.

Dette er andre året Norsk Industri har en rekrutteringskampanje på Youtube. I fjor brukte vi videobloggeren Hanna Martine som laget fem filmer som ble spredd mot 15-åringer gjennom youtube og andre sosiale medier. Resultatet var 5 prosent flere søkere til TIP, og det var 18 prosent flere jenter som søkte!

Saken fortsetter etter videoen

Gaming – teknologi – industri

I år har vi engasjert Fortnite-spiller Elias Rådlund, aka Kimeplays, som har egen kanal på Youtube med over 70 000 følgere. Elias skal besøke Hydro (Karmøy), Equinor (Mongstad), Kongsberg Gruppen, Ekornes og Kværner (Stord). Gjennom fem filmer vil han få innblikk i den teknologien som vil møte fremtidens lærlinger. Målet er å vise linken gaming – teknologi – industri, og øke rekrutteringen av teknologiinteresserte unge.

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen fikk møte Kimeplays under Industri Futurum – her kan du se hvordan han greier seg i spillet Fortnite!

Saken fortsetter etter videoen.

Lik og del - vi trenger din hjelp!

Filmene med Kimeplays og fjorårets filmer med Hanna Martine vil i kampanjeperioden 20. desember til 1. mars bli spredd via ulike sosiale medier, men her er vi avhengige av hjelp fra medlemsbedrifter. Vi håper derfor at du og din bedrift bidrar til spredning av det glade budskap via Facebook og eventuelle andre sosiale medier som er aktuelle.

Følg med på våre Facebook-sider og på velgtip.no!