– «Verdens tøffeste jobb» er summen av utfordringene vi står overfor. Vi må løse klimautfordringer gjennom samarbeid. Aker har 180 år med industriutvikling i bagasjen og våre ansatte står klare til å løse nye utfordringer. Det er ikke en oppgave vi kan løse alene, men vi har klare mål for hva vi skal oppnå, både i Aker og sammen med resten av industri-Norge, sier konsernsjef Øyvind Eriksen i en pressemelding.
Den nye kampanjefilmen viser actionhelt-fenomenet Chuck Norris som fanger karbon med bare pusten, omgjør sol og vind til energi på ekte Hollywood-vis og bruker karate for å få full kontroll på «big data». Aker mener konseptet som spiller på humor utfordret dem selv til å tenke nytt og kreativt rundt et viktig budskap.
– Aker har i mange år gått foran som et godt eksempel på bedrifter som kan og vil gjøre en innsats for det grønne skiftet og en mer klimavennlig industri. Sammen med resten av norsk industri er Aker helt i toppen! Jeg vil gratulere Aker med en flott kampanje, og en tøff film som jeg håper mange får med seg og ser budskapet i, sier administrerende direktør Stein Lier-Hansen i Norsk Industri.
> Les mer her (akerasa.com)