Norsk Industri

Innhold

Merkevare og kanalstrategi

Aktuelt, Designindustrien

Publisert

Foto: Swims

Torsdag 3. juni arrangerte Designindustrien digitalt medlemsmøte hvor temaet var «Merkevare og kanalstrategi». I underkant av 50 medlemmer deltok.

På møtet  fikk deltakerne høre professor i merkevarebygging ved Handelshøyskolen BI, Lars Olsen snakke engasjert om hensynet bedrifter bør ta når merkevaren skal bygges etter pandemien, og ikke minst aspektet ved de store endringene i forbrukeradferden.

Grunnlegger og CEO i Heymat Sonja Djønne ga oss et innblikk i reisen deres: hvordan Heymat har gått fra lanseringen på Oslo design Fair i 2016 med få besøkende på sin stand, til å i dag være en svært ettertraktet merkevare. Heymat selges nå over hele verden og vinner prestisjetunge, internasjonale designpriser.

Alexander Eskeland, co- founder og kommersiell direktør i Swims delte informasjon om svært ambisiøst og målrettet arbeide internasjonalt så vel som nasjonalt for å holde merkevaren relevant i de ulike markedene, i den endringen verden er i.

Takk til Heymat og Swims for engasjerte, interessante og aktuelle innlegg!