- Norsk Industri Designindustrien har mange norske merkevarer og produsenter som medlemmer innen sport og fritidsmarkedet, og vi jobber for å bygge arenaer og aktiviteter som skal styrke konkurransekraften både hjemme og ute. Dette er veldig spennende sier bransjesjef Egil Sundet i Norsk Industri.
Seminaret er en oppfølging til nettverksmøtet i mai, hvor det deltok nær 50 merkevarer innen sport og fritid, les mer her. Allerede før møtet 9. oktober er de første aktivitetene i gang.
Global Growth USA
Innovasjon Norge (IN) inviterer norske bedrifter innen sportssektoren til et Global Growth program mot det amerikanske markedet. Dette er rettet mot bedrifter som er nye (eller relativt nye) på det amerikanske markedet, med ambisjoner om å etablere seg videre. Er du interessert så meld din interesse til Innovasjon Norge. Søknadsfrist 9. september.
Se mer her: Global Growth - sportsindustri i USA | Innovasjon Norge
"Norwegian Sport & Leisure After Work Stockholm"
Den 25. september gjennomfører Designindustrien første pilotprosjektet for sport & fritid i Stockholm.
– Vi har med oss 10 spennende norske bedrifter som får mulighet til å profilere seg mot innkjøpere, forhandlere, distributører og presse på et nettverksarrangement på den norske ambassaden i Stockholm, forteller Annette Hoff, Designindustrien. Deltakerne vil vise frem produkter og delta i panelsamtaler på scenen. Designindustrien samarbeider med lokale konsulenter både innen salg og PR, for å sikre gjennomføringen av arrangementet. Den norske ambassaden og Innovasjon Norge er også med på laget.
Les mer her
Eksportseminar Sport & Fritid 9. oktober & Eksportsatsing USA
Designindustrien inviterer til et nytt Eksportseminar Sport & Fritid den 9.oktober, som en oppfølger til vårens bransjetreff. Programmet vil blant annet inkludere nye bedriftscaser og aktuelle innlegg om eksportsatsingen.
Designindustrien vil presentere en eksportsatsing mot USA rettet mot bedrifter som er godt etablert i markedet. Satsingen er i samarbeid med flere av sport- og fritidsbedriftene, med konkrete markedsaktiviteter basert på deres behov. Denne satsingen er et direkte resultat fra samlingen vi arrangerte i mai. Dette vil skje i samarbeid med Innovasjon Norge og utestasjonene i USA.
Det blir også tid til å nettverke og muligheter for å spille inn ideer/diskutere fellesaktiviteter under møtet i oktober. Designindustriens eksportprosjekter utarbeides alltid med bakgrunn i bedriftenes ønsker og behov, og bransjeforeningen jobber for å støtte bedriftenes satsing i utvalgte markeder med målrettede fellesaktiviteter.
Mer informasjon finner du her
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger, ta kontakt med Designindustrien ved Annette Hoff.