Norsk Industri

Innhold

Trykt i Norge – annonser blir sett

Aktuelt, Grafisk bransjeforening

Publisert

Du ser det kanskje ikke selv i en travel hverdag, men en ting er sikkert: Trykt i Norge- markedsføringen blir lagt merke til. Byrået Fjuz har lagt en strategi som til nå har gitt resultater.

Norge- annonsene dukker opp blant annet på TV2s hjemmeside, på Dagbladets nettside, på Facebook, Instagram og Youtube.

Annonseringen ble innledet 18. mai og ut juni – før noe lavere aktivitet i sommermåneden. Nå er det full fart fremover igjen.

- I mai og juni allokerte vi en større del til display annonsering for å bygge kjennskap og rekkevidde mot personer som kunne allerede være interessert i via målgrupper. Fra og med juli endret vi strategi for å nå frem til alle brukere som har besøkt sidene til Trykt i Norge, forteller Roger Mykjåland i Fjuz.

Fra starten av kampanjen er google-ads brukt som en slags base i markedsføringen. Det er bygget opp en konto med totalt 187 tekstannonser som skal dukke opp på 248 forskjellige søkeord.

De siste dagene i mai nådde vi 400 daglige brukere, mens vi har oppnådd i snitt 100 daglige brukere i august. 50 prosent av brukerne kommer via display-annonsene.

Videoer og displayannonser fulgte med pakken til alle våre medlemmer som har levert sin egenerklæring for Trykt i Norge. På tryktinorge.no finner den enkelte bedrift en presentasjon av bedriften og produktene.  Her ligger det mange muligheter for å koble egen markedsføring til Trykt i Norge-sidene.

Trykt i Norge symboliserer stoltheten ved å lage og benytte norsk kvalitetstrykk!

Her er noen eksempler på Trykt i Norge- annonseringen:

Skjermdump fra tv2.no, dagbladet.no, YouTube og Instagram.