Norsk Industri

Innhold

To spennende konferanser

Aktuelt, Grafisk bransjeforening

Publisert

To viktige konferanser under oppseiling i november har nyttige temaer for grafisk bransje. Det er fortsatt mulig å melde seg på. Grafkom har sitt nettverkstreff i Gøteborg 8.-9. november. Industri Futurum i regi av Norsk Industri, er 20.- 21. november. Sistnevnte samler rundt 1000 deltagere.

Gøteborg

Grafisk bransjeforening Øst inviterer medlemmene til Gøteborg-konferansen hvor det blir mulighet til å treffe 150 kolleger fra grafisk industri i hele Norden. Rundt 20 innledere skal ta for seg prissetting, forretningsutvikling og IT-sikkerhet. Det etableres også en egen discovery zone hvor den enkelte bedrift kan møte utvalgte leverandører- hvis det er et ønske. Påmelding til Magnus Thorkildsen, mth@norskindustri.no

Industri Futurum

Industri Futurum er tidenes største industrikonferanse i Norge. Aktuelle tema er ny teknologi, norske fortrinn og sikkerhet. Rammen er en industrimesse, og totalt 30 ulike arrangement over to dager. Stedet for konferansen er Clarion hotel & Congress Oslo Airport.

Statsminister Erna Solberg skal snakke om industriens betydning for fremtidig verdiskapning og velferd.  Hans-Wilhelm Steinfeld kåserer om industrien, globalisering, Trump og rocket man.

Medlemmer av Grafisk bransjeforening kan spesielt ha interesse for temaet Merkevarebygging i fremtidens handel: Nye e-handelsaktører og giganter som Amazon og Alibaba utfordrer både industrien og handelsaktørene. De tradisjonelle verdikjedene er i endring og samspillet mellom aktørene i verdikjedene må endres for å møte den nye hverdagen. Hvem vil lykkes best i det nye landskapet?

Merkevarebygging i fremtidens handel: mandag 20. november kl. 09.00-16.30

Her finner du programmet i detalj