IGM har laget en egen kurskatalog for grafisk bransje. For de som er medlem av Grafisk Utdanningsfond innvilges det 75 prosent kursrabatt første halvår. Målet er å tilby påbygningskurs som sørger for å holde kompetansen høyaktuell.
– Vi har flere nyheter som er tilpasset endringene som bransjen står i, og kursene er tilpasset alle med grafisk bakgrunn, sier daglig leder i IGM Trine Skaug Væråmoen og markedssjef Eline Garmaker Håmo.
En av nyhetene fra IGM er et inspirerende lederkurs som gir deg evnen til å snu deg raskt samt utvikle forretningsmål som er tilpasset dine kunder der de er i dag. "Design Thinking», som kurset heter, er et tankesett og en brukerorientert tilnærming til innovasjon. Her kombineres kreative arbeidsprosesser med tjeneste- og produktutvikling – og blir et verktøy for ledergrupper som vil ha en plass på fremtidstoget.
Med grafisk bakgrunn kan veien frem til digital kommunikasjon være kort. Derfor kjører IGM også en rekke produksjonsorienterte kurs. Vi kan nevne design for digitale flater, nyhetsbrev, annonsering i sosiale medier, webdesign, videokurs, nyheter i Adobe-programmene og kreativt påfyll for designere.
– Kurset om digital markedsføring er veldig populært, og det er ikke uten grunn. Mange av medlemmene i Grafisk Utdanningsfond og Grafisk bransjeforening er aktive i sosiale medier, men ikke alle har knekt den digitale koden. Kurset lærer deg å planlegge og gjennomføre digital markedsføring, kartlegge kunder og få relevant konvertering. Du lærer om innholdsmarkedsføring og kommunikasjon for sosiale medier og andre digitale flater, forteller Eline Garmaker Håmo.
Benytt denne unike muligheten til påfyll av kompetanse!
> Se hele kurskatalogen