Norsk Industri

Innhold

Europris en vinner på papir

Aktuelt, Grafisk bransjeforening

Publisert

Vårutgaven av Print Power-magasinet har som tema effekten av papirbasert reklame. Bladet er i postkassen i løpet av mai måned. Europris forteller at de måler effekten av sine 1,2 ukentlige kundeaviser minst fem ganger i året.

Ledelsen i selskapet takker postkassen for mye av sin suksess. Bring utfører effektmålingene og ser at Europris oppnår høyest, uhjulpet oppmerksomhet av alle. Europris hadde aldri nådd en omsetning på 5,5 milliarder kroner og 28 millioner kunder uten kampanjer på papir. Kundeavisene blir trykt hos Ålgård Offset i Stavanger.

I bladet kan du lese mer om adressert og uadressert reklame- og kreative innspill for å oppnå høyest effekt.

Print Power-magasinet har også et intervju med Helge Holbæk Hanssen, mannen bak opplagstallene til norske aviser og magasiner gjennom en mannsalder. Hva tro han om fremtiden til papirbasert kommunikasjon?