Norsk Industri

Innhold

- Står du stille blir du skutt!

Aktuelt, Grafisk bransjeforening

Publisert

Tre menn som viser frem et produkt på et trykkeri

Fv.: Per-Otto Sletten, Flisa Trykkeri, med kollegene Terje Løken, Lyche, og Ole Per Berggren, Flisa Trykkeri, på Sign&Print-messen. FOTO: Pål Stensaas

Dette er en av titlene du finner på seminaret "Grafisk mot 2020" 17.-18. januar. Vi kan by på ekstern inspirasjon, presentasjon av en moderne grafisk bransje og hvordan studenter forbereder seg på yrkeslivet. Les om foredragsholderne her.

Meld deg på – se programmet her

Grafisk Utdanningsfond er arrangør i samarbeid med NTNU Gjøvik og IGM. Det er tredje året på rad representanter fra grafiske bedrifter, tilltsmannsapparatet, lærere og studenter sammen ser inn i krystallkulen.

Programmet for seminaret er en blanding av ekstern inspirasjon, presentasjon av en moderne grafisk bransje og hvordan studentene forbereder seg på yrkeslivet og hvilken kompetanse de forlater skolen med.

På seminaret treffer du

Per-Otto Sletten fra Flisa Trykkeri i Spire-gruppen forteller om den "itte akkurat urbane"-bedriften og hvilke tanker de gjør seg om fremtiden. Flisa har vært tidlig ute med å ta i bruk ny teknologi – så sist en kraftig 3D-printer. Hans motto for innlegget på Grafisk mot 2020 på NTNU Gjøvik er: Står du stille blir du skutt!

Bente Sollid Storehaug fra Wizaly Nordic og Peter Ollèn fra AGI Publishing er blant innlederne. Bransjesjef Kari Rømcke forteller om hvordan bransjeforeningen arbeider og tar temperaturen på grafisk bransje. Instituttleder Emil Bakke ser på hvordan NTNU ønsker bå samarbeide med grafisk bransje og hvordan kan bedriftene samarbeide med studentene i studietiden.

Karl Georg Raastad, strategisk rådgiver fra Involve, tar opp temaet: Hvordan lage reklame som virker, og som folk snakker om. Involve er et kommunikasjonshus med kompetanse innen reklame, design, PR, sosiale medier og content samt grafisk rådgivning og formidling og et bredt spekter av digitale tjenester.

Sara Løvf fikk Eureka-prisen for beste bacheloroppgave i 2018 fra NTNU Gjøvik. Hennes oppgave var å lage en plan for såkalt Inbound Marketing, en markedsføringsmetodikk som handler om utvikling av kunderelasjoner gjennom digital mediebruk. Det får vi høre mer om på Gjøvik.

Tekstil og interiørtrykk er et vekstområde innen grafisk industri. Canon Norge og Pulp Grafisk skal fortelle om sitt samarbeid og de mange spennende mulighetene som ligger i dette forretningsområdet for design og print-teknologi.

Det er lagt opp til presentasjon av flere grafiske bedrifter gjennom et speed-dating opplegg mellom studentene og bedriftene. Gå til påmelding og se fullstendig program.

Noen praktiske opplysninger
  • GU-dekker seminaret, reise- og oppholdsutgifter for deltakerne
  • Seminaret starter kl. 13.00 på NTNU Gjøvik ( Eureka 1/3, bygg H. Teknologivegen 22, 2815 Gjøvik)
  • Lunsj er fra kl. 12.00 i kantinen 17. januar
  • Hotellovernatting: Clarion Collection Hotel Grand
  • Middagen torsdagskvelden er også for studentene som er med på seminaret
  • Fredag er seminaret på Hotel Grand

Lurer du på noe? Kontakt meg gjerne!